23.2.2014

LONDON DAY 3: WHERE'S MY PRINCE?

Toinen ilta Lontoossa venähti myöhäiseksi ja seuraavana aamuna silmät olivat molemmilla matkalaisilla ristissä. Koko edellinen päivä viiletetty paikasta toiseen päät kolmansina jalkoina ja ehdittiin nukkua vain kuusi tuntia koska hotellihuone täytyi luovuttaa kello 11. Tälläytymisen ohessa suoritetun paniikkipakkauksen jälkeen lähdettiin hotellilta ja läväytettiin avainkortti respan tiskiin minuuttia vaille yksitoista. Joni ja Nina, täsmällinen tehotiimi! ;)

Sateen saattelemina tallusteltiin Earl's courtin metroasemalle minne oli hotelliltamme matkaa vain muutama hassu minuutti. Matkustettiin metrolla Bankin asemalle missä vaihdoimme junaan joka vei meidät määränpäähämme Blackwalliin. Lontoon Ninani nimittäin asuu kyseisessä kaupunginosassa työkavereidensa Williamin ja Brettin kanssa ja yövyimme loput yöt siellä. Brettin tyttöystävä asustelee väliaikaisesti heidän kanssaan ja Paige tulikin meitä vastaan. :)

Jos totta puhutaan niin ensivaikutelmani alueesta ei ollut kauhean hyvä. Mieleeni tuli lähinnä Lontoon peräkylän ghetto mikä saattoi johtua hotellimme erinomaisesta sijainnista mutta mielikuvat alueesta haihtuivat nopeasti taivaan tuuliin. Junilla ja metroilla liikkuminen on todella kätevää ja paikasta toiseen pääsee nopeasti. Heitettiin tavarat kämpille ja otettiin asemalta bussi tietämättä sen määränpäätä. Pitäähän Lontoossa nyt pari kertaa kaksikerroksisen punaisen bussin yläkerrassa maisemia ihailla. ;)

Jäätiin bussista Monumentilla ja oltiin menossa syömään mutta kaikkialle oli tajuton jono. Paineltiin metroon ja suunnattiin Harrodsiin. Fiilisteltiin Disney-kauppaa ja päätettiin mennä ystävänpäivän kunniaksi lounaalle Disney-kahvilaan. Tilattiin miniburgereita ja syötiin niitä ympärillämme lapsia Minni Hiiren korvat päidensä päällä.. Oli syömään eksynyt muutamia muitakin aikuisia ilman kakaroita mukanaan, tosin meitsin lapsenmielisyys taisi päästä valloilleen kyseisessä paikassa. Mä tarvitsen tuoleihini Mikki Hiiren pään muotoiset koristeet!

Syötyämme kierreltiin Harrodsia ihastellen ökykalliita vaatteita minkä jälkeen käväistiin viereisessä Zarassa. Katseltiin huvittuneina bisnesmiehiä ja tälläytyneitä miniturkkeihin pukeutuneita naisia jotka tulivat taxeilla aivan Harrodsin ovien eteen ja ovimies juoksi paniikissa ympäriinsä pidellen sateenvarjoa hienohelmojen päällä ettei metrin matkalla vahingossakaan vesipisara pääse lorahtamaan päälle. :D

kengät ja takki Bershka / housut H&M / laukku Zara / neule Pull&Bear /
kaulahuivi ja lippis Glitter

Jälleen otimme suunnan maan alle ja seikkailimme Hyde parkiin käppäilemään. Oli muuten karun näköinen näin talvella. Kyllä siellä pari oravaa juoksenteli ja muutama kasvi kukki. Täytyy varmaan mennä uudelleen mikäli kesällä jälleen ystävääni lähden moikkailemaan. :D

Hype Parkista jatkettiin apostolin kyydillä kohti kuninkaallisten linnaa eli Buckingham palacea. Mun mielestä ulkomailla on ihanaa vaan kävellä ja ihailla maisemia sekä ympärillä tapahtuvia arkipäivän asioita. Patikoituamme perille nauroimme vartijan hassulle marssille ja toivoimme jotain jännittävää tapahtuvaksi. Oltiin vähän pettyneitä kun kuningatar ei tullut heilauttelemaan kättään tervehtiäkseen tai huliveli prinssi tanssahdellut tihkusateessa kuin Vegasissa konsanaan. Nähtiin me sentään punapaitainen nainen poistumassa palatsista. Saletisti joku julkkis..

Saatuamme tarpeeksemme turistikohteesta lähdimme etsimään bussipysäkkiä jolta pääsisimme keskustaan päin. Juuri sopivasti bussi huristi paikalle, hyppäsimme siihen ja jäimme pois Tottenham court roadilla. Kävelimme Piccadilly circukseen tietenkään matkan varrelle sattuneissa vaatekaupoissa piipahtamisia unohtamatta. ;)

Mulla kävi mäihä American Apparellilla. Löysin nimittäin täydellisen vaaleanpunaisen pitkähihaisen joka oli -75% alennuksessa. Kassalla selvisi että ystävänpäivänä kaikki jotka ostavat pinkin tuotteen saavat niistä vielä -15% alennuksen! Sain ihanan paidan aivan naurettavan halvalla, kyllä kelpasi. Poistuessamme liikkeestä ystävällinen mies pysäytti minut kadulla ja kehui lippistäni maasta taivaisiin ja tuollaisesta aivan pienestä eleestä tuli todella hyvä mieli. Pitäisi itsekin alkaa kehumaan vastaantulijoiden vaatekappaleita jotka omaa silmääni miellyttävät ja laittaa hyvä kiertämään. :)

Illalla jalat huusivat hoosiannaa ja päätettiin lähteä kämpille ruokakaupan kautta. Ostettiin parit kuplajuomat, perillä purettiin matkalaukkuja, pelailtiin korttia ja istuttiin iltaa. Kellon kääntyessä aamuyöhön oli aika painua pehkuihin ja ladata akkuja seuraavan päivän koitoksiin.. ;)

1. Tosi kiva postaus ja upeita kuvia! Näitä Lontoon postauksia on myös kiva lueskella kun kirjoitat joka päivästä aina erikseen, niin pysyy lukijanakin paremmin kärryillä tekemisistä :)

Millainen hintaluokka muuten Lontoossa on, entä mitä luokkaa mahtoi tuo hotelliyö olla?

1. Kiitos Jere, ihana kuulla positiivista palautetta! :) Mietin kauan miten toteuttaisin postaukset reissustani, mukavaa jos olen onnistunut. Oltiin hotellissa kaksi yötä ja muistaakseni hinta oli vähän yli 50 euroa yöltä.

2. Ihana, ihana, ihana lässynlää. Lisää stereotyyppisiä hinttapuleja, niitä maailma tarvitseekin. :(

3. Melko stereotyyppistä hetero-ajattelua. ;) Kirjoitan blogia joka on mulle tärkeä harrastus ja aina kun saan positiivista palautetta niin on se mielestäni ihanaa. Eihän sellainen nyt käy päinsä!