19.2.2014

LONDON DAY 1: MIND THE GAP

Kuinka ihanaa pitkästä aikaa rustailla postausta! Viimeaikaiselle hiljaisuudelle löytyy tällä kertaa erittäin hyvä syy. Meikäläinen nimittäin käväisi Lontoossa ja paluu Suomeen tapahtui eilen aamuyön pikkutunneilla. Voitte varmasti kuvitella kuinka paljon tarinoita mulla on teille kerrottavana, kirjoitin pienimuotoista päiväkirjaakin seikkailuista ja kommelluksista mitä matkalla sattui. Sen pidemmittä puheitta, eiköhän aloiteta. ;)

Viime viikon keskiviikkona herätyskello soi aamuviideltä. Matkaulaukku oli pakattu valmiiksi ja matka saatiin aloitettua laukun kahvan hajoamisella.. Sain hyvissä ajoin ystäväni Ninan kanssa kyydin Helsinki-Vantaan lentokentälle missä lähtöselvityksen jälkeen hengailtiin hetki ja käytiin vielä vessoilla. Rynnättiin porteille ja lentokone kiihdytti nousten pilvien päälle. Matka kului väsymyksestä huolimatta rattoisasti korttia pelaten ja aamupalaa mussuttaen.

Gatwickin kentälle päästyämme huomasimme jotain todella outoa, hotellivarauksemme oli peruttu?! Päätimme varata uuden hotellin kentällä mutta eihän se ilmainen nettiyhteys tahtonut toimia. Hyppäsimme kentältä junaan joka vei meidät Blackfriarsin asemalle josta painelimme suoraa päätä kohti ensimmäistä pubia kaakaoille ja varaamaan hotellia. Vihdoin ja viimein saimme netin toimimaan mutta kirjautumiseen tarvittiin paikallista puhelinnumeroa.. Pubissa työskenteli aivan ihana tyttö joka keskeytti työnsä takiamme, antoi numeronsa jonka avulla saimme koodin ja hotellin varattua. :)

Tämän jälkeen palasimme juna-asemalle ostamaan matkakortit aikoineen koko reissumme ajaksi. Liikuimme ainoastaan junilla, metroilla ja busseilla joihin pääsimme ladattuamme aikaa kortteihimme. Otimme metron Earl's courtiin missä viime hetkellä varaamamme hotelli sijaitsi. Juuri päästyämme ulos asemalta alkoi sataa kaatamalla eikä mulla tietenkään ollut sateenvarjoa. :D Päästiin hotellille näppärästi, se oli todella kätevällä paikalla ja todella siisti hintaansa nähden.

Hengailtiin hetki ja juotiin kupposet teetä minkä jälkeen otettiin metro Oxford Circukselle joka on yksi metroasemista Euroopan vilkkaimmalla ostoskadulla. Kun noustiin metrosta voin kertoa olleeni taivaassa. Olen niin kauan halunnut Lontooseen päästä, nähnyt niin paljon kuvia blogeissa ja nyt yhtäkkiä seisoin siellä itse. Olin myyty viimeistään nähtyäni jättimäisen Topmanin liikkeen silmieni edessä. Sinnehän me ensin suunnattiin ja aikaa tässä vaatetaivaassa vierähti melkoisen kauan. Päätettiin pistää vauhtia ja kierreltiin lukuisia ostoskadun kauppoja. Koska puljuja oli todella paljon, päätettiin ensimmäisenä päivänä tehdä hieman taustatutkimusta eikä heti osteltu kaikkea mitä mieli teki koska emme voineet tietää tuleeko toisessa kaupassa vastaan jotain vielä haluttavampaa. ;)

kengät Skopunkten / housut ja laukku Zara / neule, farkkuliivi ja hattu H&M / kaulahuivi Glitter

Kierreltiin kauppoja ja fiilisteltiin Lontoota. Illemmalla ystäväni Nina joka muutti Lontooseen liittyi seuraamme. Selvennetään nyt tähän väliin että mun kahden hyvän ystävän nimi on Nina, toinen asuu Suomessa ja toista menimme moikkaamaan Lontooseen. :) Koluttiin kauppoja iltaan asti minkä jälkeen lähdimme kohti hotellia, Burger kingin kautta. Istuttiin parisen tuntia hotellillamme, vaihdettiin kuulumisia ja sain annettua Ninalle tuomiset Suomesta.

Näin sujui ensimmäinen päivämme Lontoossa, meikäläinen on nyt palannut ja blogihiljaisuus on tipotiessään! Kuulolla kannattaa ehdottomasti pysyä sillä juttua ja etenkin kuvia seikkailustamme riittää vaikka muille jakaa. ;)

1. oi hitsi ku kuvia katellessa tuli hirmune ikävä englantiin ja lontooseen, jossa siis pari vuotta sitten tuli käytyä...! mut tosi kivoja kuvia on! :)

1. Toivottavasti pääset lievittämään ikävää vielä joku päivä :) Kiitos paljon! <3

2. apua aivan ihana postaus! innolla odottelen seuraavia (-:

1. Kiitos todella hurjasti :) Ei huolta, julkaisen seuraavia osia tiuhaan tahtiin tässä tulevina päivinä.. ;)

3. Hihii, me oltiin samoilla lennoilla! Tunnistin sinut sieltä! Ihanasti oli kone myöhässä!

1. Haha, hauskaa! :D Joo älä muuta virka, se ei ollut niin hauskaa..