12.5.2015

PARIS / DAY 1

Bonjour! Ah, mikä ihanan kliseinen aloitus postaukselle jossa alan kertomaan reissustani Pariisiin. :D Pitkä odotus palkittiin viime viikon torstaina kun aamusta lähdin Saijan kanssa kohti tuota kaunista kaupunkia. Kyllä siinä kieltämättä unihiekkoja sai hieroa silmistä kun herätyskello pirisi viideltä aamulla.. Kurvailimme autolla lentokentälle ja jätettiin kaara parkkiin matkamme ajaksi. Ennen lentoa pommitettiin Sallaa "TÄÄLTÄ TULLAAN!"-viesteillä. Onneksi lento meni nopeasti korttia pelaillessa ja aamupalaa mussuttaessa.

Perillä laukut saatuamme hypättiin bussiin mikä kuljetti meidät Opéralle minne Salla tuli töittensä lomassa meitä vastaan ja ohjasi metroon millä päästiin näppärästi alueelle missä hotellimme sijaitsi. "Place d'Italie"-kuulutuksen kaiuttua metron kajareista hypättiin laukkuinemme matkasta ja käpöteltiin hotelliin tsekkaamaan itsemme sisään.

Ihan vain vinkkinä, hotellimme oli nimeltään La Manufacture ja sitä voin kyllä suositella jos joku on Pariisiin matkustamassa ja kaipaa perushyvää hotellia. Ystävällinen henkilökunta, kohtuuhintainen ja siisti. Metroasema, ruokapaikkoja ja iso kauppakeskus sijaitsevat ihan sen lähistöllä. :) Aluksi kyllä hieman ihmetytti kun jouduimme odottamaan huonetta reilusti yli puoli tuntia vaikka olimme paikalla juuri kahdelta kun sisäänkirjautuminen alkoi mutta muuten kaikki sujui hyvin.

Teimme olomme kotoisaksi eli toisin sanoen purettiin hieman laukkuja ja leviteltiin omia tavaroitamme pitkin huonetta. :D Lähdettiin käymään viereisessä ostoskeskuksessa ja hyvän tovin siellä pyörittyämme suuntasimme metrolla kohti keskustaa. Rynnimme muutamia kauppoja läpi ja ehkä jo ensimmäisenä iltana jotain saattoi tarttua mukaankin.. ;) Kävelimme Seinen yli kurkkimaan Notre Damea ja hyökkäsimme muiden turistien sekaan ottamaan kunnon turistikuvia ja selfieitä.

kengät Skopunkten / housut ja laukku Zara / t-paita Weekday / farkkupaita H&M /
takki Bershka / aurinkolasit Ray Ban

Ilta alkoi pikkuhiljaa hämärtyä ja suuntasimme vielä nopeasti keskustan kautta hotellille. Väsymys alkoi painaa päälle joten haettiin safkaa ja mentiin rentoutumaan huoneeseemme. Pitihän ne akut saada ladattua seuraavan päivän koitoksia varten. ;) Kamera ei pysynyt kädessä ensimmäisenä päivänä yhtä ahkerasti kuin muina päivinä ja tätä tuskin edes tarvitsee ääneen sanoa mutta luvassa on paljon juttua sekä ihania kuvia mahtavasta reissustamme joten pysykää kanavalla. :)

1. ihana pariisi, ihana sinä ♥

2. Vooihh :3 Ehdottomasti lemppari matkakohteitani missä olen käynyt. En malta oottaa lisää kuvia. ♥___♥

1. Sama täällä. <3 Hihii, et kauaa joudu odottelemaan. ;)

3. Osaatko sanoa että onko noi metroasemien rullaportaat kovin pitkät/korkeat? :D itellä kauhee kammo suomen portaita kohtaan ku ne on niin jyrkät ja ulkomaillaki vältelly metroja portaiden takia :D

1. Itseasiassa pistettiin merkille että rullaportaita oli todella harvoilla asemilla. Ihan normaaleita portaita piti talsia, oli hieman hankalaa matkalaukkujen kanssa. :D Oon kyllä samaa mieltä että todella jyrkät rullaportaat on hieman kuumottavia..